افتتاح دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

افتتاح دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، دفتر حوزه هنری در شهرستان دماوند افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، این مراسم با حضور رئیس حوزه هنری استان تهران، حجت‌الاسلام حمید آقایی مشاور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی و جمعی از مسئولان و هنرمندان شهرستان دماوند در سالن اجتماعات مسجد جامع دماوند برگزار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نورمحمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: پیش از این خاصیت حوزه هنری در استان تهران منحصر به مراکزاستان‌ها بود اما با پیگیری‌های انجام شده توانستیم از امکان ظرفیت حوزه هنری استفاده و در شهرستان دارای شعبه‌ای از آن باشیم.

وی افزود: ضعف‌هایی در زمینه هنرهای اسلامی و انقلابی و خصوصا تولید محتوا در این رابطه، پرورش نیروهای متعهد و انقلابی در شهرستان وجود دارد و همه این خلا را احساس می‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: حرکت و اتفاق اساسی و تاثیرگذار در شهرستان نیازمند همت جمعی است،‌ اینکه دفتری راه اندازی کرده و انتظار داشته باشیم اتفاق خاصی نسبت به مسائل این حوزه در شهرستان بیافتد، بیهوده است.

نورمحمدی تصریح کرد: اگر قرار است اتفاق مثبتی را شاهد باشیم نیاز است همه هنرمندان و دغدغه‌مندان و همه افرادی که می‌دانند به هر نحوی می‌توانند در قسمتی از این شهر تاثیرگذار باشند وارد میدان شوند و این تاثیرگذاری را در سطح شهر با حمایت مسئولان شاهد باشیم.

وی گفت: حمایت مسئولان و در راس آن فرماندار و ائمه جمعه از حوزه هنری بسیار ضرورت دارد و این حمایت باید هم مادی و هم معنوی باشد.

*با راه‌اندازی دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند، اهالی هنر از بضاعت‌ها و ظرفیت‌های غنی بهره‌مند شوند

علی فروزانفر، رئیس حوزه هنری استان تهران در این مراسم اظهار داشت: حوزه هنری به این موضوع افتخار می‌کند که شهید آوینی در بستر حوزه هنری فعالیت می‌کرده و در این مجموعه رشد کرده است.

وی افزود: به جز شهید آوینی تا امروز هنرمندان بزرگ دیگری که متعهد به اسلام، انقلاب و راه شهدا هستند در مجموعه حوزه هنری زیست داشته‌اند و ما نیز باید همین مسیر را دنبال کنیم.

رئیس حوزه هنری استان تهران گفت: باید بدانیم که مسیری که شهید آوینی در هنر انقلابی طی کرده حقیقتا به بخشی از مطلع نور هنر قدسی اشاره کرده است، یعنی هنری که اوج خود را از این به بعد باید نشان دهد و یا هنری که در دوران پس از ظهور حضرت حجت به اوج تعالی خود می‌رسد و ما هنرمندان باید مسیر شهید آوینی را ادامه دهیم.

فروزانفر ادامه داد: حوزه هنری در سال ۱۴۰۰ در حداقل نیمی از شهرستان‌های استان تهران دفاتر خود را فعال کرد که شامل اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، شهر قدس، پیشوا، ورامین و قرچک بودند.‌

وی تصریح کرد: دفتر حوزه هنری در شهرستان دماوند نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی در ابتدای سال ۱۴۰۱ فعال شد و امید است این مسیر را ادامه داده و اهالی هنر از بضاعت‌ها و ظرفیت‌های غنی شهرستان بهره‌مند شوند.

*حوزه هنری شهرستان دماوند نسبت به روایت تاریخ و فرهنگ و ادب هنرمندان در قرن گذشته بپردازد

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید مشهدی آقایی، مشاور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم با برشمردن بزرگان عرصه ادبیات هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: حال که زمینه تاسیس حوزه هنری شعبه دماوند فراهم شده است، نیاز است که این حوزه هنری در کاشت و داشت جوانه های ادب و هنر انقلاب اسلامی گام بردارد.

وی افزود: اگر بخواهیم در هنر انقلاب اسلامی و ادبیات در همه رشته‌های آن گام مثبتی برداریم باید به موضوع کودک و نوجوان نیز خوب پرداخته شود.

مشاور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: توجه به تربیت کودک و نوجوان باید مد نظر باشد که خوشبختانه بخش کودک و نوجوان در حوزه هنری فعال شده و امید است دراین زمینه نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و این شعبه بتواند آثار هنری ادبی گذشتگان را احیا و منتشر کند.

آقایی تصریح کرد: حوزه هنری در عرصه کتاب نیز فعال است، سوره مهر جزو انتشارات برتر کتاب در دوران‌های مختلف کشور به شمار رفته است و قائدتا در این عرصه باید برای معرفی آثار نویسندگان منطقه تلاش کرد و مخصوصا خاطرات رزمندان و شهدای دفاع مقدس را گفته و قلم‌های کمرنگ نوجوانان معرفی شوند.

وی بیان کرد: روایت ۱۰۰ ساله شهرستان که بر ما گذشت نیز باید توسط هنرمندان به قلم کشیده شود یعنی حتما حوزه هنری شهرستان نسبت به روایت تاریخ و فرهنگ و ادب هنرمندان در قرن گذشته بپردازد که البته بخشی از آن تاکنون انجام و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *