تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی دماوند امسال نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی دماوند امسال نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی دماوند امسال نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، ازوجی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در نخستین نشست شورای اداری شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: جمعیت دماوند رشد مثبت دارد، اما فیروزکوه رشد منفی گرفته است و این موضوع دلایلی دارد که باید بررسی شوند، علاوه بر این در آینده زیرساخت‌های موجود کفاف این افزایش جمعیت در دماوند را نخواهند داشت و باید از اکنون فکری اساسی برای این موضوع شود.
وی افزود: پروژه‌های کلان که برای آنها تامین مالی کرده‌ایم از بین ۹۱ پروژه مذکور مهم‌ترین‌ها عبارتند از تاسیسات فاضلاب شهری رودهن و بومهن، نگهداری و بهسازی راه‌های روستایی شهرستان دماوند و نیز راه‌های فرعی، حفاظت خاک و آبخیزداری در مهار سیل و خدمات منابع آب و راه‌های روستایی برای عشایر.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران ادامه داد: طرح‌های هادی روستایی، مدیریت آب‌های آشامیدنی، مسکن مهر و راه‌های روستایی، ساماندهی بافت فرسوده، خانه بهداشت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری آبعلی تعدادی دیگر از پروژه‌های عمده امسال در دماوند هستند.
ازوجی بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تامین اعتبار چشمگیر بود سال گذشته این رقم ۱۶ میلیارد بود که امسال به نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: فیروزکوه و دماوند به عنوان مناطق حاصلخیر منابع آبی کشور به شمار می‌رود، اما با کمبود آب و مشکلات آب و فاضلاب روبرو است که این موضوع در سفر رئیس جمهور باید مرتفع شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: حدود ۱۶۰۰ نیروی انسانی بخش دولتی و بانک‌ها در دماوند مشغول به کارند که بخش عمده‌ای از انها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، اما ارتباط تنگاتنگی بین نیروی انسانی حاضر در آن بخش و وظیفه‌ای که انجام می‌دهند وجود ندارد.
ازوجی خاطرنشان کرد: برای اصلاح باید نیروی انسانی در موارد مذکور تعدیل شود یا خدمت‌رسانی به صورت موثر اتفاق افتد، فنی و حرفه‌ای بیش از ۱۰۰ نفر نیرو دارد که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفری نباید بیکار داشته باشد این درحالی است که وظیفه اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای ارتقای توانمندی نیروی کار می‌باشد.
وی افزود: در شهرستان دماوند ۹۱ پروژه در حوزه‌های مختلف مصوب شد و تقریبا ۹۹ میلیارد تومان از آن مصوب و ۶۷ درصد نیز تخصیص داده شدند؛ از ابتدای فروردین به بعد دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید پیگیر امور مربوطه باشند.

وی با بیان اینکه تولید دانش بنیان تاب آوری را در مناطق افزایش می‌دهد و وابستگی به کشورهای خارجی را کمتر و ارتباط با دنیا را بیشتر می‌کند، اظهار داشت: به طور متوسط میزان جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در تولید کمتر از ۲۰ درصد است، کشورهای دارای اقتصاد دانش بنیان این سطح به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران یادآور شد: اقتصاد دانش بنیانی که نتواند فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب و مشغول به کار کند دارای اشکال است، شرکت های دانش بنیان باید در دل تولید قرار گیرند و کمک کنند؛ برای مثال، دماوند مهد اصلی پرورش زنبورهای عسل است که می‌توانست چند برابر درآمدهای حاصل از نفت و طلا سودآور باشد.
ازوجی تأکید کرد: اشتغال و تولید دانش بنیان ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و این مهم باید در استان و شهرستان دماوند مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: سفر رئیس جمهور به استان از هفته آینده آغاز می‌شود و غرب و شرق استان تقسیم بندی می‌شوند، از این سفر باید نهایت استفاده را برای پیشبرد اهداف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *