شش محور مهم و اصولی تفکر بسیجی
اخبار دماوند

شش محور مهم و اصولی تفکر بسیجی

در همایش جوان نخبه انقلابی کارآمد مطرح شد:
شش محور مهم و اصولی تفکر بسیجی
دکتر وحید حسن‌پور رئیس بسیج اساتید و دانشجویی استان تهران با حضور در همایش جوان نخبه انقلابی کارآمد که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شده بود، با اشاره به بیانات اخیر رهبری معظم انقلاب، اظهار داشت:در خصوص دانشجوی  بسیجی نخبه در ابعاد انقلاب اسلامی، شش محور مهم در مجموعه ی مدیریتی بسیج تعریف شده است که شامل جهادی، علمی پژوهشی، گفتمان انقلاب، فرهنگ سازی، رشد و کادرسازی و تحلیل و بررسی است.

رئیس بسیج اساتید و دانشجویی استان تهران در خصوص محور جهادی گفت:در این محور که همه شما به دفعات از آن شنیده و دیده اید، اردوهای جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین کمک های مومنانه به مستضعفین را نام برد که موجب گسترش فرهنگ ایثار و کمک به همنوع در جامعه می شود.
وی افزود: در محور دوم که مبحث علمی پژوهشی است، به حمایت مادی و معنوی از نخبگان علمی اختصاص یافته که این مهم همواره با قدرت پیگیری و اجرا می شود.

حسن پور  در خصوص محور سوم یعنی ترویج گفتمان انقلاب نیز گفت: دانشجوی بسیجی باید گفتمان انقلاب که همان سخنان امامین انقلاب است را در دانشگاه و سطح شهر ترویج دهد و علاوه بر آن، مطالبه گر نیز باشد.
فرهنگ سازی، گسترش و نهادینه سازی فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه یکی از مهمترین محورهای فعالیت بسیج در دانشگاه و جامعه است که در شرایط امروز و با وجود سبک غلط زندگی غربی، نیاز به این امر به شدت مشاهده می شود.

سخنران اول همایش جوان نخبه انقلابی کارآمد، کادرسازی و ساختن نیروهای جوان انقلابی متخصص را محور پنجم فعالیت بسیج عنوان و جانشین پروری را بسیار مهم و کارساز دانست.
وی در پایان، تحلیل و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه چه سیاسی و چه اعتقادی را از وظایف بسیج عنوان و اظهار کرد: با وجود بسیج دانشجویی و اساتید در دانشگاه ها که با دید روشن و با قدرت تشخیص بالا در حوادث مهم حضور دارند، جلوی ورود و نفوذ جریان های مشکوک گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *