ضرورت کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی دانش‌آموزان در دماوند
اخبار دماوند

ضرورت کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی دانش‌آموزان در دماوند

نخستین نشست کمیته هدایت تحصیلی و شغلی امروز در سالن جلسات آموزش و پرورش دماوند برگزار شد.
برگزاری این نشست در راستای ضرورت کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای و هدایت متوازن دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی انجام گردید.
همچنین این نشست با هدف برنامه‌ریزی و تبیین برنامه‌های عملیاتی در جهت پیشبرد اهداف فرایند هدایت تحصیلی و شغلی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و فراهم نمودن بستر لازم جهت انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه و مبتنی بر علاقه و توانایی دانش آموزان و توجه به ظرفیت‌های منطقه و نیازهای شغلی و حرفه‌ای با حضور اعضای کمیته هدایت تحصیلی برگزار گردید.
مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست شامل تحلیل و بررسی عملکرد دبیرستان‌های دور اول متوسطه نظری با توجه به اولویت‌های «الف» فرم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، بررسی وضعیت توسعه درون شاخه‌ای رشته‌های متوسطه نظری در سال تحصیلی ۴۰۱-۱۴۰۰، بررسی فرصت‌ها و چال‌شهای پیش‌روی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، بررسی اجمالی نحوه عملکرد عوامل مؤثر در هدایت تحصیلی به‌خصوص مدیران و مشاوران دبیرستان‌های دور اول متوسطه بود.
همچنین تهیه تقویم اجرایی جلسات کمیته هدایت تحصیلی منطقه با موضوعات مشخص و تشکیل جلسات به‌صورت ماهانه، فعال‌سازی کمیته هدایت تحصیلی دبیرستان‌های دور اول متوسطه و نظارت و هدایت مستمر بر فعالیت‌های انجام گرفته، دریافت مستمر مصوبات کمیته هدایت تحصیلی مدارس و دعوت از مدیران دبیرستان‌ها در کمیته هدایت تحصیلی منطقه جهت ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته در واحد آموزشی مربوطه از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.
از دیگر مصوبات آن می‌توان آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و اولیاء در خصوص هدایت تحصیلی و تشکیل جلسلات شورای دبیران مدارس با موضوع هدایت تحصیلی اشاره کرد.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *