‍ تاکید بر اتخاذ تمهیدات ویژه در راستای جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان روستایی از تحصیل
اخبار دماوند

‍ تاکید بر اتخاذ تمهیدات ویژه در راستای جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان روستایی از تحصیل

حیدری، فرماندار شهرستان دماوند:
با توجه به آغاز به کار مدارس، یکی از موضوعات مهم توجه به شرایط رفاهی معلمان و دانش‌آموزان است.
باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که معلمان و دانش‌آموزان نگران حضور در کلاس درس نباشند، چرا که این نگرانی می‌تواند منجر به کاهش سطح کیفیت آموزش می‌شود.
با توجه به شرایط کرونا، تمهیدات لازم در ستاد مدیریت کرونا شهرستان اتخاذ شد و باید در این راستا دستورالعمل‌های ابلاغی به دقت اجرا شود.
در خصوص تامین سرویس ایاب و ذهاب معلمان، طبق سنوات گذشته بخشداران، شهرداران و دهیاران وظایفی بر عهده داشتند، اما با توجه به شرایط تورم و بودجه دولت، باید تعامل بیشتری مدنظر قرار گیرد و علاوه بر استفاده از ظرفیت شهرستانی، تامین بخشی از بودجه از طریق ادارات کل استانی مورد توجه قرار گیرد.
معلمان بر اساس بخشنامه ابلاغی موظف به حضور در مدارس هستند و بحث ایاب و ذهاب با هماهنگی آموزش و پرورش، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت.
در برخی از روستاها به دلیل نبود مدرسه، دانش‌آموزان شرایط سختی دارند و به دلیل جلوگیری از احتمال بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل، بخشداران باید به بررسی موضوع بپردازند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.
با توجه به بدهی مدارس به دستگاه‌های خدمات‌رسان، از طرفی با شرایط دولت و قانون در خصوص پرداخت بها و از سوی دیگر با اهمیت فعالیت مدارس مواجه هستیم.
بر این اساس با اعلام لیست مدارس و میزان بدهی‌ها توسط آموزش و پرورش، موضوع در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مطرح خواهد شد تا تمهیدات لازم در بودجه سال آینده اتخاذ شود.
علاوه بر این مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای ارائه خدمات کوتاهی نکرده و باید بهترین خدمات را به مدارس ارائه دهند.
آمار قبولی‌ها و کسب رتبه‌های شهرستانی در استان بیانگر زحمات مجموعه آموزش و پرورش است.
در حال حاضر فضای آموزش در پایین‌ترین سطح کیفیت قرار دارد و آموزش‌ها نیز در این شرایط در ذهن دانش‌آموزان ماندگار نخواهد بود.
مجمع خیرین در شهرستان دماوند بسیار فعال است و خیرین بنامی از دل دماوند برخواسته و در سراسر کشور به ارائه خدمات پرداختند، امیدواریم با تعامل بین مجمع خیرین شهرستان و استان، اقدامات خوبی در شهرستان دماوند صورت گیرد.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *