اخبار

درد دل بچه هیئتی ها


از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا که این ویروس به سرعت افزایش پیدا کرد، دولت نتوانست به تنهایی از پس کارهای مربوط به جلوگیری از این ویروس از جمله ضدعفونی مناطق و مراکز مختلف، تولید ماسک، مواد ضدعفونی و… بر آید.
خوشبختانه و با توجه به اینکه در تمام شرایط سخت و حوادث مانند سیل، زلزله، بیماری و… همیشه این بچه هیاتی ها بودند که مردم را تنها نگذاشتند، این بار نیز این عزیزان دست به دست هم داده و با کمک سایر اقشار به کمک دولت و وزارت بهداشت پرداختند.
در ابتدای شیوع ویروس کرونا که تمام کشور از جمله شهرستان دماوند علاوه بر مشکلات عدم وجود ماسک و … با مشکلات روحی و روانی مواجه بودند، این ما بچه هیاتی ها بودیم که با تهیه بسته معیشتی ، بهداشتی و … به یاری مدافعان سلامت شتافتیم.
هیات ها و مساجد را تعطیل و به مراکز تولید ماسک و مواد ضدعفونی تبدیل کردیم؛ افزایش شیوع ویروس کرونا همزمان با اعیاد مهم شیعیان از جمله میلاد حضرت علی(ع)، برگزاری مراسم اعتکاف، اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج) بود که هیات های سطح کشور تمام این مجالس را تعطیل کرده و شروع به فعالیت هایی از جمله ضدعفونی کوچه ها و خیابان ها پرداختند.
نماز های جمعه، مراسم رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، اعیاد فطر، قربان و غدیر را در حالی به بهانه تجمع تعطیل کردیم که در همان ایام تعطیل ترافیک به سمت محورهای شمالی و حتی ترافیک های داخل شهری در شهرستان های مختلف از جمله شهرستان دماوند به حدی بود که حتی برای خرید های کوچک، اهالی به سختی از منزل خارج می شدند.
ما بچه هیاتی ها در ماه مبارک رمضان از برگزاری مراسمات افطاری و ولادت امام حسن مجتبی(ع) صرف نظر کرده و به جای آن مشغول به تهیه و توزیع بسته های معیشتی، اطعام و… برای نیازمندان شهر شدیم.
تمام این امور در حالی انجام شد که دایه داران بهداشت و سلامتی که امروز حرف از تعطیلی مراسمات عزاداری سیدالشهدا که امام خمینی(ره) محرم و صفر را دلیل زنده نگه داشتن دین اسلام می دانستند، می زنند؛ از ابتدای شیوع این ویروس منحوس در مسیر شمال، کیش، پاساژ گردی، کافه، رستوران و… بودند.
افرادی که حاضر نشدند عروسی های خود را کمی عقب بیاندازند، اما این در حالی بود که خیلی از افراد متدین در شهرستان دماوند به جای برگزاری مراسم چند هزار نفره عروسی با یک مهمانی ساده به خانه بخت رفته و زندگی علوی خود را آغاز کردند.
رهبر عزیزتر از جان ما توصیه کرده اند که نگاه بچه هیاتی ها به دستورالعمل های ستاد کرونا باشد، سمعا و طاعتا حرف ایشان فصل الخطاب است؛ در حال حاضر بر اساس دستور العمل های این ستاد مراسم عزاداری باید در فضای باز و اگر قرار است در فضای بسته باشد با تعداد بسیار کمی برگزار شود.
خوشبختانه هیئاتی که قصد برگزاری مراسم عزاداری دارند، با وجود تمام سختی ها فضاهای بازی را انتخاب کرده و در حال آماده سازی حسینیه های سرباز برای برگزاری هیئات ها هستند؛ اما زمزمه ای به گوش می رسد که قرار نیست امسال دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی در روزهای تاسوعا و عاشورا در خیابان ها به عزاداری بپردازند.
اگر این دستور ستاد کروناست، به روی چشم؛ اما….
اما اینجا نکته ای به ذهن می رسد که در تعطیلی های آخر هفته منتهی به ایام عاشورا و تاسوعا ( چهار روز ) که برگزاری مراسم دسته روی ممنوع و امامزاده های شهرستان نیز تعطیل شده است، آیا برای جلوگیری از حضور افراد، مهمانان ناخوانده، مالکین و اقوام مالکین خوش نشین در شهرستان دماوند فکری کرده اید ؟؟؟؟؟؟

ما بچه هیاتی هایی که تاکنون گوش به فرمان ستاد کرونا بوده ایم از مسئولین محترم اجرایی، مذهبی و امنیتی شهرستان تقاضا داریم حال که قرار است دسته های عزاداری ممنوعیت داشته باشند تا تجمعی صورت نگیرد، در ایام تعطیلی پیش رو، تمام ورودی های شهرستان را ببندید ( همانند محدودیت های ترافیکی اول سال که رضایت مردم شهرستان را به همراه داشت، در صورت خواست مسئولین این کار برای بار دوم هم شدنی هست ) تا حضور این مهمانان ناخوانده که از جهات مختلف نیز باعث ایجاد ترافیک، تجمع در شهرها، روستاها شهرستان و افزایش این ویروس منحوس نشود.

یاعلی(ع)


در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *