شرفی مدیر حوزه علمیه بانوان شهرستان دماوند در گفت و گو با پایگاه خبری امید دماوند اظهار داشت: تحصیلات دینی بانوان به صورت عمومی پس از سال ۱۳۴۱ که نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آغاز شد شکل گرفت؛ اما در آن زمان، فقط در یکی از دو شهر مقدس قم و مشهد به صورت مکتب شروع به فعالیت نمود.
اخبار دماوند

شرفی مدیر حوزه علمیه بانوان شهرستان دماوند در گفت و گو با پایگاه خبری امید دماوند اظهار داشت: تحصیلات دینی بانوان به صورت عمومی پس از سال ۱۳۴۱ که نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آغاز شد شکل گرفت؛ اما در آن زمان، فقط در یکی از دو شهر مقدس قم و مشهد به صورت مکتب شروع به فعالیت نمود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام رحمهالله جامعه الزهرا در قم تاسیس و مکتب های کوچک در آن ادغام شد؛ در سال ۱۳۷۵ پس از سفر مقام معظم رهبری مد ظله العالی وسفارش موکد معظم له برای ساماندهی و گسترش همه جانبه حوزه های علمیه، شورای عالی حوزه علمیه قم طی مصوبه ای مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را تاسیس نمود.

مدیر حوزه علمیه بانوان شهرستان دماوند بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و توجه و دقت نظرو آینده نگری مقام معظم رهبری به تحصیلات دینی بانوان که رکن و پایه های اصلی تربیت درخانواده هستند هم اکنون در نقاط مختلف کشور مدارس علمیه خواهران تاسیس شده است.

شرفی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران دماوند از سال ۱۳۸۱ با تولیت حجت الاسلام و المسلمین جواد حاج علی اکبری آغاز به پذیرش طلبه نموده است، تا بحال بیش از ۲۲۵ طلبه در این حوزه مقدسه پذیرفته شده اند که نیمی فارغ التحصیل نیمی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: رسالت و ماموریت حوزه های علمیه خواهران، عبارت است از تعلیم و تربیت خواهران دین شناس، کارشناس تبلیغ وترویج آموزه های دینی در جامعه، تربیت مدرس و مربی دروس دینی برای مدارس و مهدهای قرآن، تربیت محقق و پژوهشگر علوم اسلامی،
تربیت مدیران فرهنگی و مشاوران مذهبی، دفاع از مرزهای اعتقادی دین مبین اسلام و مکتب حیات بخش اهل بیت علیهم السلام و حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان دماوند در خصوص برخی از فعالیت های این حوزه خاطر نشان کرد: فعالیت های تبلیغی،فرهنگی،گفتمان های دینی،برگزاری مناسبت های مختلف در سطح شهرستان،اجرای طرح جهادی مثل ،طرح مواسات وهمدلی در حوزه علمیه انجام می شود.

شرفی در خصوص آغاز ثبت نام در حوزه علمیه خواهران، گفت: از ۲۵بهمن تا۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان ثبت نام حوزه های علمیه خواهران اعلام شده است که متقاضیان به صورت حضوری و یا پایگاه اینترنتی www.paziresh.whc.ir می توانند مراجعه نمایند.

وی در خصوص شرایط افرادی که می تواتند ثبت نام کنند، تاکید کرد: دارندگان مدرک دیپلم به بالا و متولدین ۱۳۵۹ به بعد ودارندگان مدرک دانشگاهی و حافظان قرآن کریم با ارائه‌ مدرک معتبر به تناسب حداکثر تا پنج سال از تخفیف سنی برخور دار خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان دماوند افزود: حوزه علمیه خواهران دماوند نیز مانند سایر مراکز علمی در شرایط کنونی نه تنها به صورت مجازی و خیلی جدی بدون هیج وقفه ای به فعالیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود ادامه داده است بلکه با تشکیل گروه های جهادی و بسیج طلاب با کمکهای خیر خواهانه واجرای طرح مواسات و همدلی به یاری هموطنان آسیب دیده در این زمینه نیز پرداخته است.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *