احد جاودانی مدیرکل ارشاد استان تهران در خصوص تخلفات پیش آمده در انتخابات خانه مطبوعات استان تهران، به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:
اخبار دماوند

احد جاودانی مدیرکل ارشاد استان تهران در خصوص تخلفات پیش آمده در انتخابات خانه مطبوعات استان تهران، به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:

انتخابات خانه مطبوعات برگزار شد، اما وقتی دیدیم تعدادی از دوستان به آن اعتراض داشتند، نتیجه را اعلام نکردیم تا اعتراض‌ها را بررسی کنیم. دو هفته صبر کردیم، با دوستان برگزار کننده جلسه داشتیم، در اداره مطبوعات داخلی جلسه برگزار کردیم و نهایتاً به این جمع بندی رسیدیم که در سامانه یکسری نواقص وجود داشت که در ساعات اولیه انتخابات به مدت چند دقیقه بود و بلافاصله حل شد.

وی در رابطه با یکی از کاندید‌اها که از انتخابات جامانده است، توضیح داد: این خبرنگار در بخش بازرسی ثبت نام کرده بود، اما به خاطر اینکه از قبل نام او در سامانه ثبت نشده بود، در لیست کاندید‌اها قرار نداشت.

صنف مطبوعات: ارشاد می‌خواهد با زور انتخابات را تایید کند!
وی تأکید کرد: در نهایت با بررسی‌ نواقص و جمع بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اشکالات مطرح شده در حدی نبود که منجر به تغییر خیلی زیاد در نتیجه انتخابات خانه مطبوعات شود یا علتی باشد که بتواند انتخابات را ابطال کند. با توجه به این نتیجه، انتخابات تایید شد.

جاودانی بیان کرد: برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، اعلام کردیم هر کسی به انتخابات معترض است، درخواست خود را ثبت کند تا مجدد بررسی شود. ما نمی‌گوییم انتخابات اشکال نداشته است. آن ۴ نفری هم که عده‌ای می گویند تأیید صلاحیت نشده بودند، اتفاقاً جزو کاندید‌اها بودند و می‌توان گفت فقط اسمشان در سامانه نبود که همکارانم صبح انتخابات زنگ زدند و این مورد را هم اصلاح کردند.
مدیر کل ارشاد استان تهران در پاسخ به اینکه چرا آرا توسط معاونت مطبوعاتی رویت شده بود، گفت: این موضوع را من از دوستان معاونت مطبوعاتی پیگیر شدم، آن‌ها چنین چیزی را تأیید نکردند و گفتند که ظاهراً رای چند نفری که صبح روز انتخابات زودتر از همه رای داده بودند و از تهران و چند شهرستان دیگر بودند، ثبت نشده بود. به همین دلیل با آن‌ها تماس گرفته و گفته اند که مجدداً رای دهند.

وی ادامه داد: در این دو هفته ما جلسه مشترک با دوستان خانه مطبوعات و معاونت مطبوعاتی داشتیم. طی بررسی‌ها مشخص شد که نه تعمدی در کار بوده و نه تقلبی پیش آمده؛ ایراداتی وجود داشت اما نه در این حد که منجر به ابطال انتخابات شود. ما نتیجه را اعلام کردیم باز هم اگر دوستان اعتراض دارند درخواست آنان را بررسی می کنیم.
جاودانی در پاسخ به اینکه آیا برخلاف نظر صنف این نتیجه را تایید می‌کند، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با دوستان خانه مطبوعات داشتیم، تعدادی این نتیجه را قبول و تعدادی هم رد کردند. به هرحال ما ۱۵ روز صبر و بررسی کردیم و بیشتر از این هم نمی شد. طبیعی است که تعدادی معترض و تعدادی هم موافق هستند. اما همچنان فضای اعتراض برای دوستان باز است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *